Kom godt i gang: Hvordan kommer du i gang med at arbejde med principperne for det tænkende klasse (red. DTK) i din matematikundervisning. Der er 14 forskellige praksiser. Nogen benyttes altid andre kan inddrages efter behov. Vi ser på, hvordan du får knækket "nødden" og få gjort brug af principperne. Hvilken rækkefølge er hensigtsmæssig at implementere i det dansk skolesystem. Der arbejdes med type 1 og type 2 opgaver.
Når du går fra workshoppen har du:
- lysten til at brug DTK i din undervisning.
- har du opgaver, som du direkte kan bruge i undervisningen i folkeskolen
- en brugbart rækkefølge, som du kan gå ud fra, når du bruger DTK.
- et overblik over de 14 praksiser
Der skal som minimum afsættes 2 timer til en workshop gerne 3 timer eller mere.
Der er mulighed for at lave opfølgninger efter en workshop, når du/I har fået afprøvet DTK i egne klasser.
Kontakt: troels.schnetler(a)gmail.com